meggiedegroot.reismee.nl

Voorbereidingsworkshop en skype gesprekken

Hoi allemaal,

Alweer een maand geleden schreef ik mijn eerste verhaal en sindsdien is er een hele hoop gebeurd. Zo appte een van mijn referenten me een week later en zei ze dat ze zojuist gebeld was door Travel Active en dat ze een goed woordje voor me had gedaan. Toch duurde het nog een week voordat ik een mail kreeg van Travel Active met het verlossende antwoord: Ik was toegelaten tot het Au Pair programma in Nieuw-Zeeland . De partnerorganisatie zou op zoek gaan naar geschikte host families.

De rest van het mailtje bevatte een immense hoop informatie. Zo kreeg ik informatie over reis- en zorgverzekeringen en het onderzoek dat je door de SVB moet laten uitvoeren, kreeg ik een au pair guide, moest ik de resterende programmakosten betalen en kreeg ik te horen wat er allemaal besproken zou worden tijdens de oriëntatiedagen in Auckland.

Na dat mailtje ging het snel; twee dagen later had ik al een mail van de partnerorganisatie dat twee host families met mij in contact wilde komen. Helaas was ik net op weg naar een dansweekend in Tsjechië, waardoor ik niet meteen een Skype afspraak kon maken. Ik sprak met de gezinnen af dat ik na het dansweekend en de daaropvolgende vakantie opnieuw zou mailen om een Skype afspraak te maken. Na het dansweekend had ik zelfs van een derde gezin een uitnodiging ontvangen om contact op te nemen, met hen sprak ik hetzelfde af.

Tussen het dansweekend en mijn vakantie door was ik welgeteld één dag thuis en dit was dan ook precies de dag dat de voorbereidingsworkshop van Travel Active gepland stond . Nieuwsgierig en vol goede moed stapte ik 's ochtends in de auto op weg naar Venray. Daar aangekomen werden we ontvangen met vlaai en wat drinken; de ochtend kon beginnen. Na een voorstelrondje waarin we vertelden hoever we waren in het proces (land, zoekproces, aantal gezinnen match), kregen we informatie over de rest van de procedure, konden we onze prangende vragen stellen en kregen we handige tips. Aan het eind van de ochtend hebben we gebrainstormd over een aantal thema's, hebben we bedacht wat voor- en nadelen konden zijn en hoe we eventuele problemen op konden lossen. Ter afsluiting kregen we allemaal een Nederlands-Engels kookboek mee. 'S middags was de EHBO-workshop, maar aangezien ik deze volg in Auckland kon ik naar huis.

Toen ik terug kwam van mijn vakantie bleek het derde gezin alweer afgevallen. Zij hadden geskypt met een andere au pair en dit was zo goed bevallen dat ze haar gevraagd hadden. Afgelopen donderdag had ik, na wat heen en weer gemail om zeker te zijn van de tijd, het eerste skype gesprek met het eerste gezin. Gelukkig ben ik niet de enige met Skype problemen ; de moeder skypte nauwelijks en had wat problemen met de speakers. Nadat dat gefixt was, kreeg ik in een halfuurtje tijd super veel informatie over het gezin. Wat een enthousiaste moeder! Aan het eind spraken we meteen af voor een twee Skype gesprek. Dit zou vanochtend zijn, maar werd verplaatst naar vanavond, omdat de vader de Skype-verbinding te slecht vond thuis. Vrijdag had ik ook meteen het eerste skype gesprek met het tweede gezin. Ook hier waren wat technische problemen, maar we konden snel van start. Waar het andere gezin al 7 au pairs had gehad, was dit voor het tweede gezin het eerste gesprek. Het verschil in ervaring met au pairs was wel duidelijk, maar toch was het een erg fijn gesprek en heb ik meteen de kinderen en de vader gezien. Dit liet een postieve indruk achter!

Aangezien ik denk dat het een lastige keuze wordt, zou ik ook met het tweede gezin graag een tweede gesprek plannen. De moeder vond dit in eerste instantie niet echt nodig. Ze waren zo tevreden over mijn profiel en het gesprek dat ze me het liefst zo snel mogelijk 'binnenhaalden'. Toen ik aangaf dat ik met het eerste gezin wel een tweede gesprek had, gaf ze aan dat ik moest doen waar ik me het prettigst bij voelde. Ondertussen heb ik voor beide gezinnen nog een paar vergelijkbare vragen op de mail gezet om zo het afwegen wat makkelijker te maken. Ik ben erg benieuwd waar ik uiteindelijk voor zal kiezen .

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active