meggiedegroot.reismee.nl

De kop is eraf

Lieve allemaal,

Vorige week donderdag zijn we begonnen met twee oriëntatiedagen van de partnerorganisatie Dream Au Pair in Nieuw Zeeland. Op donderdag hebben we allerlei praktische dingen besproken zoals key aspects, communicatie en verwachtingen van het au pairschap. Daarnaast hebben we onze bankrekening aangevraagd, onze simkaart geactiveerd en een eerste stap gezet in het aanvragen van een IRD (Nieuw-Zeelandse BSN). Op vrijdag hebben we de hele ochtend besteed aan (kinder)EHBO en 's middags hebben we gekeken naar autorijden in Nieuw-Zeeland en hebben we een paar aanbevelingen gekregen voor het boeken van trips e.d.

Vandaag kan ik officieel zeggen dat de eerste week bij mijn host family er alweer op zit . Vrijdagmiddag rond 15.30 ben ik, na het afronden van de oriëntatie, samen met een ander Nederlands meisje in een Uber gestapt op weg naar het hoofdkantoor van Dream Au Pair. De vorige au pair zou me daar samen met het jongste meisje oppikken. We hebben mijn spullen bij het gezin afgegooid en na een korte rondleiding zijn we naar de playground gegaan, omdat de jongste daar graag nog even wilde spelen. Op de weg daar naartoe, tijdens het spelen en terwijl we terug reden, heeft de au pair me van alles verteld en laten zien. Toen we weer thuis waren en dinnermaakten, werd ik nog steeds overspoeld met informatie. Erg fijn, maar ook wel veel om in 1x te onthouden . Gelukkig heeft ze ook een hoop opgeschreven!

Aangezien de ouders naar een tennistoernooi waren met de ouders van moederskant en steeds later thuis zouden komen, besloot ik na het eten en het uitpakken van mijn spullen maar naar bed te gaan. Het voelde echter heel raar om in een vreemd huis te gaan slapen zonder de ouders ontmoet te hebben . Ik hoefde me echter nergens zorgen over te maken, de kennismaking met ouders verliep de volgende dag heel soepel en ze waren heel geïnteresseerd in de vlucht, de oriëntatie, de voorgaande dag etc.

De rest van het weekend heb ik gebruikt om mijn kamer op orde te maken:

Vandaag kwam mijn opgestuurde pakket met extra spullen aan, dus deze hebben ondertussen ook een plaatsje gekregen.

Ook heb ik wat rondgelopen in de neighbourhood en ik heb mijn weg gevonden naar de supermarkt, de winkelstraat van de buurt en het naastgelegen orakei basin:

Daarnaast heb ik samen met vader en grammy de twee oudste kinderen opgehaald van kamp. Daardoor heb ik al iets meer gezien van de country sidevan Nieuw-Zeeland. Op de kampplek aangekomen heb ik wat mensen leren kennen, waaronder een aantal bevriende gezinnen en hun kinderen.

De resterende tijd heb ik zoveel mogelijk doorgebracht met de kinderen of de ouders/grootouders om hen wat beter te leren kennen. Zo zaten we onder andere op zaterdagmiddag 3 uur in de zon op de bank voor het huis te kletsen. Ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik na een weekend bij het gezin zo ongeveer iedereen in de familie heb leren kennen. Op zondagavond kwamen de moeder van vader en haar vriend langs voor het avondeten en op dezelfde avond kwamen zijn zus, haar vriend en dochter ook nog even langs om gedag te zeggen.

Aangezien de ouders dit weekend weg zijn en ik dus ook zaterdag en zondag moet werken, begon mijn officiële werkweek pas op woensdag. Gelukkig waren de eerste twee dagen redelijk rustig. Op woensdag was de jongste alweer naar preschool en had het oudste meisje een activiteitendag. Met de jongen heb ik 's ochtends gewerkt aan een bouwpakket. Deze krijgt hij elke maand en bouwt hij dan ongeveer in een dag. Daarna heb ik hem met de trein naar het centrum van de stad gebracht, omdat hij ging lunchen met zijn vader. Voor mij betekende dit een aantal uurtjes vrij en die heb ik gebruikt om de stad wat te verkennen:

Helaas moet ik er nog aan wennen om mijn camera mee te nemen, want ik heb een aantal mooie dingen gezien waarvan ik nu (expres) geen foto heb gemaakt. Een goede reden om snel nog een keer terug te gaan dus .

Ook op donderdag ging de jongste naar preschool.De twee oudste hadden allebei een playdate, dus die heb ik de hele dag nauwelijks gezien of gehoord. Ze zijn alleen binnen geweest om wat te eten en drinken rond lunchtijd. Vandaag was wat uitdagender, want ondanks dat de jongste naar preschoolwas, vonden de twee oudste het lastig om zichzelf te vermaken. Uiteindelijk hebben we gelezen, monopoly gespeeld, trampoline gesprongen en hadden ze wat tijd op de ipad.

Tevens heb ik ook al de eerste struggles gehad rondom etenstijd. De kinderen zijn nogal kieskeurig en niet zo van de groente, dus eigenlijk eten ze alle drie net iets anders van hetzelfde avondeten en wordt er oogluikend toegestaan dat ze nauwelijks iets van groente (of fruit want dat is ook toegestaan) eten. Hopelijk kan ik hier binnenkort iets op verzinnen, want ik zie het eigenlijk niet zo zitten om iedere dag 3x te moeten koken o.i.d.

Oh en weet je nog dat schattige kleine hondje op de foto van twee verhalen terug? Hij is nog steeds super schattig, maar ik kan hem ondertussen ook al achter het behang plakken. Alleen de afgelopen twee dagen is hij al 10 keer ontsnapt. Vanochtend moest ik hem zelfs gaan halen bij een man die 2 km verderop woont . Morgen moet ik samen met de jongen maar op zoek gaan naar het gat in de schutting, want door de twee poorten aan de voorkant van het huis kan hij niet meer ontsnappen, nadat hij dat eerder al eens heeft gedaan.

Ik zal voortaan proberen mijn verhalen wat korter te houden

Liefs!

Reacties

Reacties

Saphira

Fijn dat de eerste week goed is gegaan! Succes met de kleintjes!

Ellen

Wat onwijs leuk om je eerste ervaring te horen!! Gaat helemaal goedkomen. ?

Peter

Leuk om te horen hoor. En vooral ook om te zien! We blijven je helemaal volgen.

Petra Kivit

Fijn dat het goed gaat! En leuk je verhalen te lezen! ! Veel plezier! Dat je je maar gauw helemaal thuis voelt!

Manuelle

Weer leuk om mee te lezen. Go for it!

Willeke

Leuk je eerste belevenissen mee te maken! Leuke kamer heb je??? Weet je waar de sterren symbool voor staan?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active