meggiedegroot.reismee.nl

Wellington

Lieve allemaal,

Een paar blogs geleden had ik beloofd om wat vaker te schrijven... Gezien mijn laatste blog alweer van 2 maanden geleden is, is het er zoals je ziet na 3 goede poging niet echt meer van gekomen. Maar nu is het dan eindelijk zover, ik zal in een paar korte blogs wat vertellen over mijn weekendtripjes! Check in de tussentijd ook even de foto albums, want ik kan ze natuurlijk niet allemaal in m'n blogs stoppen.

Mijn vorige blog eindigde met de zin: Vrijdag vliegen we naar Wellington! Ik ben daar samen met een vriendin voor 4 dagen naartoe geweest toen het Pasen was. Als je Wellington vergelijkt met Auckland valt het meteen op dat het veel knusser en gezelliger is. Het centrum is echt een centrum zonder dat je het idee hebt dat het een lange rechte straat is, waarbij je voor alle leuke winkeltjes naar een winkelcentrum moet. Uiteraard hadden we er niet helemaal bij stil gestaan dat bijna alles gesloten zou zijn op goede vrijdag , maar gelukkig was de starbucks open... We hebben uitgebreid van onze koffie genoten voordat we naar het museum zijn geweest en de rest van het centrum hebben verkend. 's Avonds hebben we simpel gegeten en hebben we in het hotel een film gekeken.

Op zaterdag hadden we de meest relaxte dag. We hebben eerst mount victoria beklommen en halverwege hadden we een mooi uitzicht op het vliegveld. Boven op de top konden we de omgeving van Wellington bewonderen. Toen we later in het centrum waren zijn we met de cable car aan de andere kant van de stad omhoog gegaan en liepen we via de botanische tuinen terug naar beneden om een blik te werpen op de beehive(oftewel het parlementsgebouw).

Toen we op zondag wakker werden, regende het pijpenstelen. Nu zou je denken dat dit heel vervelend was, maar voor ons kwam het eigenlijk wel goed uit. We gingen namelijk naar Cape Palliser (het zuidelijkste puntje van het noordereiland) en zaten dus bijna de hele dag in de auto. Daar aangekomen genoten we van het grijze uitzicht ... we besloten om toch uit te stappen en de tocht naar de vuurtoren af te leggen. Tevens maakten we een wandeling om de zeehonden te bewonderen die voor de kust op de rosten lagen. 's Avonds hadden we een night tour gepland staan in het vogelreservaat. Gelukkig was het droog, want de wandeling was buiten. Naast het zien en horen van verschillende vogels zagen we glow worms en zelfs 2 kiwi's. Helaas geen foto kunnen maken in het donker, voordat de foto gemaakt is, is de kiwi alweer 'gevlogen', maar we kunnen het wel van het lijstje afstrepen.

De laatste ochtend hebben we ons vermaakt in de dierentuin, tot het tijd was om naar het vliegveld te gaan!