meggiedegroot.reismee.nl

Weekendtripjes

Lieve allemaal,

Hier volgt mijn volgende korte blog. Deze keer betreft het een kort dagtripje naar een tweetal stranden ten westen van Auckland en mijn weekendtripje naar Coromandel.

Een week nadat ik terug kwam uit Wellington stond mijn volgende (dag)tripje alweer op de planning. Ik zou met drie andere meiden naar Muriwai beach, Piha beach en de karekare waterfall gaan. Over Muriwai beach valt eigenlijk vrij weinig te vertellen, dus nadat we daar ongeveer een uurtje hadden rondgelopen zijn we doorgereden naar Piha beach. Piha beach staat goed aangeschreven bij de surfers. Ondanks dat we ervoor hadden gekozen om dit niet te doen, begrepen we allemaal waarom: Een super uigestrekt strand, vroeg vormende en laat brekende golven en de golven kwamen niet te dicht op elkaar! Bij Piha beach bevindt zich ook de Lion rock, de laatste verdedigingspost voor indringers vanuit zee. Op de top van Lion rock had je een prachtig uitzicht naar het strand aan beide kanten. Na de lunch reden we door naar de Karekare waterfall. Het toffe aan deze waterval is dat er, na een wandeling van ongeveer een uurtje, aan de top een natuurlijk basin is waarin gezwommen kan worden. Uiteraard hebben we dit gedaan.... brrr wat was dat koud .

Na een weekendje rust en een weekendje werken was het drie weken later tijd voor mijn volgende tripje: Coromandel. Op zaterdagochtend zijn we naar het zuidoosten gereden, waar onze dag begon op Chums Beach. Voordat we bij dit mooie strand aankwamen moesten we over een ander strand en langs de kust over een aantal rotsen klauteren, maar dat was het waard! Halverwege was tevens een pad omhoog waardoor je uitzicht had op beide stranden.

Vervolgens reden we door naar Hot water beach waar, zoals de naam al voorspeld, je kunt baden in heet water. Voordat je dat doet moet je eerst je eigen gat graven, waardoor het water omhoog komt. Wanneer je gat groot en diep genoeg is heb je vanaf je zitplek een mooi uitzicht over de zee voor je. De zee zorgt er tevens wel voor dat je bezig blijft... je moet continu bepalen of je muur het gaat begeven of niet. Helaas waren we een beetje aan de late kant en begon het alweer vloed te worden. Daardoor duurde het niet lang voordat de golven ons gaat helemaal verwoest had. Gelukkig staat er alweer een nieuw dagtripje gepland, waarbij we alleen naar hot water beach gaan en we goed het tij in de gaten houden om zo lang mogelijk van dit fenomeen te kunnen genieten (dan volgt ook de foto). Aan het eind van de dag reden we naar cathedral cove, waar we na een wandeling van een uurtje een mooie zonsondergang hadden en nog snel een paar foto's konden nemen voordat het te donker was om iets te zien.

De volgende dag hebben we besteed aan een walking trail. De tocht zelf zou ongeveer 3 uur duren en vanaf dat punt had je de mogelijkheid om naar de top te klimmen. Dit zou nog eens 30-45 minuten duren. Daarna had je dezelfde route terug (nog eens 3,5 uur dus). Op sommige punten vond ik de tocht te vergelijken met de tongariro crossing die ik aan het begin van mijn verblijf hier heb gedaan, op sommige punten was het juist makkelijker of wat moeilijker. Het was in ieder geval gevarieerder qua looptechnieken (trappen, steile heuvels, steen treden en zelfs ijzeren handgrepen). Een ding is zeker: we hadden geen 7 uur nodig om te tocht te volbrengen. Na ongeveer 5,5 uur stonden we weer aan het begin van de track.

Na een wat hobbelige terugweg naar de doorgaande weg (de toegangsweg was onverhard) gingen we moe maar voldaan richting huis.

Liefs!

Willeke

Wat een prachtige tripjes, Meggie. Je krijgt zo veel mee van de natuur en cultuur van Nieuw-Zeeland. Je wandelschoenen en je camera worden goed gebruikt!
Jij zit volop in de herfst, bijna winter, maar het ziet er nog prima uit.