meggiedegroot.reismee.nl

My personal to do list

Hoi allemaal,

Boven aan mijn to do list staat het vliegticket, dit is het eerste wat ik geregeld wil hebben. Na mijn vorige verhaal ben ik dan ook direct op zoek gegaan naar een voordelig vliegticket. Ik dacht dit slim te doen door bij Travel Active een optie voor een jaarticket te vragen. Wat bleek? Via hun ticketoffice was het niet mogelijk om de dag voor de oriëntatiedagen aan te komen. Het was óf arriveren op de eerste oriëntatiedag óf arriveren twee dagen van te voren. De eerste optie is eigenlijk niet eens een optie: ik moet op tijd bij de oriëntatie zijn en even bij komen van m'n jetlag is wel zo fijn. Bij de tweede optie zit er een addertje onder het gras: ik moet zelf een extra hotelovernachting betalen, de extra dag zit namelijk niet bij de prijs inbegrepen. Toen dit duidelijk was, besloot ik zelf maar eens op zoek te gaan naar een (retour)ticket. Na wat gezoek op verschillende websites zie ik een retourticket waarbij ik én goedkoper uit ben én maar een stop heb én de dag voor de oriëntatiedagen aankom . Voor de zekerheid voer ik een driedubbele controle uit, maar het is echt waar. Ook na het toevoegen van alle extra's (annuleringsverzekering etc.) ben ik een paar honderd euro goedkoper uit dan de optie via Travel Active. Enig nadeel: ik vlieg vanaf Düsseldorf in plaats van Amsterdam of Eindhoven .

Nu mijn vliegticket gergeld is, ga ik naar de immigratie-site van Nieuw-Zeeland om mijn visum aan te vragen. Hier lees ik eerst alle pagina's eens goed door voordat ik het visum daadwerkelijk aanvraag. Na een heleboel vragen, die dankzij mijn voorwerk makkelijk in te vullen waren, kom ik aan het eind van het formulier en druk ik op verzenden. Drie dagen later al heb ik het mailtje binnen waarin staat dat mijn visum is goedgekeurd en ik de bijgevoegde documenten moet uitprinten .

Vandaag heb ik een van de laatste stappen gezet in de dingen die perse voorafgaand aan mijn vertrek geregeld moeten worden. Ik heb mijn onderzoek WLZ bij de SVB de deur uit gedaan. De uitkomst van dit onderzoek toont aan of ik wel of niet verzekerd moet blijven bij een Nederlandse zorgverzekeraar. Ik hoop dat ik de uitslag nog heb voor in in het vliegtuig zit, maar het gebeurt vaak dat de SVB pas later laat weten of je verzekerd moet blijven. Gelukkig kan ik dan met terugwerkende kracht mijn zorgverzekering en zorgtoeslag stopzetten, terugvragen en -betalen. Aangezien ik toch in het buitenland verzekerd moet zijn en een doorlopende reisverzekering niet voldoende is (ik ben voor langere aan eengesloten tijd in het buitenland etc. etc.), heb ik ook mijn zorg-, en reisverzekering aangevraagd. Ook hier was het weer een afweging. In dit geval tussen een beter ziektekostenverzekering of een hogere dekking op bagage e.d. Na wat gezoek op verschillende sites, heb ik nu de goede balans gevonden (hoop ik) voor de voordeligste premie.

  • Matchende gezin? Check
  • Geldig paspoort? Check
  • Vliegticket? Check
  • Visum? Check
  • Reisverzekering? Check


Liefs!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active