meggiedegroot.reismee.nl

Time flies when you're having fun

Lieve allemaal,

Of je nou plezier hebt of niet de tijd vliegt hier hoe dan ook voorbij. Vandaag ben ik officieel een maand (en 4 dagen) bij het gezin en ik kan me dat eerste weekend en de eerste dagen nog herinneren alsof het gisteren was. Hoe raar was het om die eerste avond te gaan slapen zonder iedereen ontmoet te hebben en de volgende dag boven te komen in een gezin dat niet het jouwe is. Ondertussen voelt het gelukkig niet meer zo ! De kids beginnen aan me te wennen en mijn hostdad gaf me van de week het compliment dat hij vindt dat de kinderen veel sneller een band met mij opbouwen dan met de vorige au pairs. Ook het onderlinge contact met de ouders is dik in orde. Iedere dag wordt gevraagd hoe mijn dag was en rond het weekend vragen ze of ik nog speciale plannen heb. Wel blijkt het lastig om een goede balans te vinden tussen tijd voor mezelf (en family time voor het gezin) en het meedoen met activiteiten . Aangezien de ouders hier nog niet helemaal op een lijn liggen, is het extra verwarrend. Hopelijk verandert dat snel en kan ik een keer mee op de boot of mee gaan mountainbiken o.id.

Oh en dat times flies? Iedere week denk ik opnieuw 'Er is alweer (bijna) een week voorbij', terwijl ik aan het begin van de week nog moeite hebt om rond 6:15 op te staan. Ja echt waar, zo vroeg staat mijn wekker . Rond half 7 ben ik boven en begint mijn dag. Ik maak de lunchboxen van de kids af en dan begin ik met het wakker maken van de oudste twee. Vanaf het moment dat ze echt wakker zijn en klaar zijn om zichzelf aan te kleden hebben ze 30-45 minuten voordat de moeder vertrekt en ze naar school brengt. Daarna heb ik een uurtje om zelf te ontbijten en de jongste klaar te maken. Zij wordt vaak om 8.30 opgepikt en naar preschool gebracht. Vervolgens heb ik een uur om de huishoudelijke taken te doen, dus ruim ik de vaatwasser uit, ruim ik op, loop ik rond met de stofzuiger, zet een was aan en vouw er eentje op.

Als de kinderen op school zitten en alle huishoudelijke taken gedaan zijn, begint mijn vrije tijd. Dit is dus van ongeveer half 10 tot ongeveer 3 uur (behalve op dinsdag, want dan is de jongste thuis). Ondertussen heb ik een abbonement bij de sportschool afgesloten en een overzicht gemaakt met waar ik naar welke groepslessen kan en wandel ik vaak met de hond een rondje. Op die manier is in ieder geval een deel van die 6 uur gevuld met nuttige dingen. De resterende tijd vul ik wisselend in: soms spreek ik af met wat andere au pairs om wat te gaan drinken of lunchen, een andere keer ga ik naar het strand of fiets ik een rondje (ik ben het gelukkig nog niet verleerd na 2 maanden niet fietsen ) en soms is het gewoon lekker om buiten te zitten en een boek te lezen, wat te kleuren of te puzzelen. Ik heb mezelf ook voorgenomen om nog een fotografiecursus te doen, om een keer alle parken in de stad te bezoeken en op zoek te gaan naar wat leuke activiteiten die ik met de kids gaan doen zonder dat het al te ver weg is of te veel geld kost.

's Middags hebben de twee oudste kinderen vaak een after school activity, maar soms zijn ze ook gewoon thuis en kunnen we iets ondernemen. De jongste heeft op de dagen dat ze naar preschool gaat verder niets anders. Voor veel dingen hoeven we de deur niet uit, we hebben een zwembad en een trampoline en genoeg speelgoed/kleurboeken etc. Soms maakt dat het juist wel lastig om echt iets anders te gaan ondernemen. Ook mag ik op dit moment nog niet autorijden met de kinderen, maar ik verwacht dat dat niet zo lang meer duurt. Helaas heb ik voor nu nog niks gevonden om het avondeten eenvoudiger te maken, dus ik probeer iedere week iets om te zien of ze dat lusten. Hopelijk komt er op die manier een lijstje met dingen die ze alle drie lusten en worden ze iets makkelijker in het eten van verschillende groente en andere dingen. Het is nu zo eentonig . Naar bed brengen is nog wel eens een uitdaging zeker als ik ze alle drie op bed moet leggen, omdat ze graag willen dat je bij hen blijft tot ze slapen en ik kan mezelf nou eenmaal niet opsplitsen. Gelukkig hoef ik de meeste dagen alleen de jongste naar bed te brengen en doen de ouders de oudste twee. Na half 8/8 uur heb ik weer tijd voor mezelf, maar 's avonds heb ik nu niet heel veel puf meer om nog uitgebreid dingen te doen, dus na het douchen kijk ik vaak een aflevering/film op netflix of lees een paar bladzijden uit mijn boek en ga daarna op tijd slapen.

Liefs!

Reacties

Reacties

Dorien

Wat fijn dat je je draai al heb gevonden.
Geniet er van.

Willeke

Knap hoor hoe je de uitdagingen van 3 (andersmans) kinderen in een vreemd gezin in een land aan de andere kant van de wereld voor mekaar krijgt ????? en je kan altijd nog schrijfster worden?

Oma

meggie Heel fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat Enmet je nieuwe thuis voor een klein jaartje groetjes vanuit schijndel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active