meggiedegroot.reismee.nl

1/3 down 2/3 to go

Lieve allemaal,

Terwijl ik dit schrijf zit ik buiten in het zonnetje te genieten van mijn vrije tijd. Deze week zijn de school holidaysbegonnen, wat betekent dat de kinderen twee weken vrij hebben van school. Voor mij is dit nogal relaxt want er zitten een aantal public holidaydagen tussen door Pasen en ANZAC day. Ook zijn de eerste week alleen de vader en jongen thuis, de meisjes zijn samen met hun moeder en haar zus + dochtertje 10 dagen kamperen. Daar komt nog eens bij dat de jongen overdag van 9-5 aan het zeilen is. Aangezien tweede paasdag en ANZAC day in dezelfde week vallen, hoef ik de tweede week maar 3 dagen en misschien zelfs maar 2 dagen te werken.

Voor de kids betekenen de school holidays dat hun eerste term van 11 weken er op zit, voor mij betekent dit dat ik alweer 1/3 van mijn tijd bij het gezin er op heb zitten. Ik hou me hier eigenlijk nauwelijks mee bezig, maar ik denk wel iedere week/dag denk weer dat het zo super snel gaat.

Afgelopen twee weken hebben in het teken van surfen gestaan. Beide keren was dit in Raglan, op twee uur rijden van Auckland.
Vorige week heb ik voor het eerst op een surfbord gestaan en ik heb met volle teugen genoten van ieder moment. Na een korte theoretische introductie op het strand hebben we 2 uur in het water geoefend. Doordat we ons op hadden gegeven voor een les werden we met aanwijzingen geholpen om op het juiste moment op je bord te gaan liggen, te starten met peddelen en de golf te pakken. Af en toe kregen we zelfs een zetje mee. Het allerbelangrijkste is dat je niet te snel opstaat en dat je knieën gebogen blijven anders verlies je je evenwicht en lig je net zo snel weer in het water.

Dit weekend stond er een tweedaagse surftrip op de planning, georganiseerd door Student Trips. Samen met een 3 vrienden en 10 anderen stonden we zaterdag om half 9 te wachten op de bus die ons naar Raglan zou brengen. Een aantal van ons hadden nog nooit gesurfd en zouden daar meedoen met de les, maar wij kozen ervoor om de tijd te gebruiken om op eigen gelegenheid wat meer te oefenen. Vergeleken met de week ervoor kwamen de golven sneller en waren ze wat hoger, waardoor het voor ons als onervaren surfers wel wat lastig was om dieper het water in te komen en op die manier langer op je bord te kunnen staan. We zijn dan ook vaak genoeg van ons bord afgevallen om vervolgens kopje onder te gaan in het water. Toch hebben we allemaal in 3 uur tijd een hoop golven kunnen pakken en kwamen we moe maar voldaan het water uit. Nadat we ons op het strand hebben laten opdrogen door de zon was het tijd om terug te gaan naar het hostel waar ons een uur later een BBQ wachtte. In de tussentijd was het een race voor de warme douches en de beste plekjes op het terras. 's Avonds hebben we een aantal spelletjes en drankjes gedaan.

De volgende dag gingen we helaas niet surfen, terwijl een aantal van ons dat wel verwacht hadden. In plaats daarvan hebben we een bezoek gebracht aan een waterval en zijn we daarna doorgereden naar Hamilton om daar naar 20 verschillende tuinen te kijken. Sommigen vonden 2 uur rondlopen in de tuinen nogal veel, dus zij hebben op het terras van het café genoten van wat drinken en frietjes. Ik ben sament met 3 andere meisjes wel door de tuinen gelopen en hebben prachtige, maar ook iets minder mooi creaties gezien. Helaas waren een aantal tuinen, waaronder de Nederlandse tuin, nog in aanleg dus die hebben we helaas moeten missen.

Toen we terug kwamen, hebben we in Auckland nog een ijsje gegeten en daarna zijn we allemaal snel naar huis gegaan om ons bedje op te zoeken. Iedereen moest er maandagochtend namelijk vroeg uit voor stage of de kids.

Vrijdag vliegen we naar Wellington!

Liefs

Reacties

Reacties

Willeke

Leuke tripjes Meggie!
Voor hoe lang ga je maar Wellington?
Nog een oversteek naar het Zuidereiland gepland?
We zij met een groot deel van de collega’s een paar dagen naar Marrakech geweest en ook daar tuinen (van Yves St Laurent) en paleizen en ruïnes bezocht ed. Gewoon leuk om zo de cultuur te leren kennen. En het zijn vaak mooie plaatjes.
Groetjes en geniet ervan!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active