meggiedegroot.reismee.nl

Countdown.... or not?

Lieve allemaal,

Ik ben de afgelopen tijd al druk bezig geweest met het plannen van de dingen die ik wil doen als ik klaar ben als au pair. Om wat informatie te verzamelen heb ik in verschillende facebookgroepen berichtjes geplaatst over de beste tijd om op een horse farm te werken of rond te reizen op het Zuidereiland. Daarnaast heb ik rondgevraagd of iemand al ervaring had met het werken op horse farms via dream au pair of via de lokale sites wwoof.nz en helpx.net. Naar aanleiding daarvan heb ik op beide sites een aantal horse farmsals favoriet opgeslagen en heb ik via facebook en mail al contact gehad met een paar anderen. De rest ga ik binnenkort benaderen om te vragen of ik daar terecht kan voor 5/6 weken in oktober. Ook heb ik rondgekeken op het internet naar de plaatsen en activiteiten die te doen zijn op het Zuidereiland en heb ik contact met een iemand van het reisbureau die me wel verder wilde helpen.

Door de reactie van m'n moeder op mijn laatste blog hebben we een aantal Whatsapp videogesprekken gehad over het wel/niet komen en wat blijkt... ZE KOMT !! We hebben afgelopen week haar vluchten geboekt, mijn vlucht omgezet en stoelen geselecteerd. Nu komt het daadwerkelijk plannen van de trip en het afstemmen van wat we willen doen. Mama wil in ieder geval ook nog wat van het Noordereiland zien, zodat ze ook weet waar ik de (dan) afgelopen 9 maanden heb gezeten.

Doordat ik zo druk bezig ben met het plannen van wat ik ga doen als mijn contract is afgelopen, wilde ik vorige week weten hoeveel dagen het nog precies is totdat het zover is. Wanneer het meer dan 100 dagen was zou ik de countdown niet aanzetten, omdat het dan wel heel wanhopig over zou komen... MAAR het was precies 100 dagen en op het moment dat ik dit schrijf heb ik nog precies 13 weken te gaan !

Voor de kids zit de eerste week van de vakantie er alweer op, wat betekent dat ze nog 2 weken vakantie hebben voordat term 3 begint. Vandaag zijn de meisjes naar Bali vertrokken en de jongen gaat 4 dagen skiën in Queenstown. Ik ben dus helemaal alleen thuis samen met de hond en omdat ik een verjaardagsfeestje heb, heb ik niet gepland om weg te gaan. Ook wel lekker om een een keer alles op m'n gemak te kunnen doen, zonder dat ik het gevoel krijg dat ik wellicht meer met m'n weekend moet doen.

Ondanks dat ik hier al 6 maanden ben, vind ik het toch wel spannend dat ik ze over 1.5 week 4 dagen helemaal alleen heb . Ik ben bang dat er toch heel wat onenigheid gaat ontstaan tussen de oudste twee. Zeker omdat ze beide bijna de hele dag thuis zullen zijn (op veel van de andere dagen hadden ze een holiday programme). Met de jongste verwacht ik geen problemen, enerzijds omdat zij 2 dagen gewoon naar preschool zal gaan, anderzijds omdat ze niet zo moeilijk is en bijna alles doet wat je vraagt. Wish me luck!

Liefs!

Reacties

Reacties

willeke

Wish you luck ?

Marianne

Ah joh,
dat gaat gewoon goed komen. Misschien is het juist ook voor hen wel relaxed als pap en mam er niet zijn en jij het ook iets meer naar je eigen ideeen kunt doen ;-).
Maar toch: Good Luck ? ?

Enne: Yeah, ik ga komen. Gezellig!! Ondertussen ook mijn agenda vrij gepland, daarmee niet echt vrienden gemaakt met de secretaresse ? . Heb er zin in. Al gezocht naar alle regelzaken en dan kom je toch ook wel veel tegenstrijdigheden tegen op het alleswetende WWW. Nu nog verdiepen in alle dingen die we kunnen gaan doen, maar daar hebben we nog wel wat tijd voor. Hoewel.... time flys.
Tot gauw weer

Annemiek

Succes met de kids. Komt vast helemaal goed. Wat een leuke vooruitzichten nog. Hopelijk kun je straks aan de slag op een leuke paarden farm en daarna genieten samen met je moeder van de mooie natuur. Geniet van deze mooi tijd! Groetjes Annemiek

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active