meggiedegroot.reismee.nl

Home sweet home

Lieve allemaal,

Een aantal van jullie zal het misschien al gezien hebben, maar ondertussen zijn mama en ik weer geland op Nederlandse bodem. Dit zal dan ook de laatste blog zijn die ik hier op de website zet. Ik laat je graag nog een keer de foto's zien, maar voor een kleine selectie verwijs ik je weer door naar facebook.

Mijn laatste blog eindigde met de bungyjump in Queenstown. Helaas bleef het de dagen daarna slecht weer waardoor we een deel van onze geplande route niet konden rijden. De weg naar de westkust was door de regenval namelijk afgesloten en aangezien er maar 1 weg in en uit dat gebied is moesten we er helaas van afzien. Gelukkig dat we dit uiteindelijk op tijd besloten hadden, want vrienden van mij hebben ongeveer 1 week vast gezeten rondom Franz Josef. Andere toffe dingen die we op het Zuidereiland nog gedaan hebben is een lange wandeling rondom Kaikoura waar we heel veel zeehonden gezien hebben, een middagje soaken in de hot springs van Maruia en een kayaktocht bij het Abel Tasman national park. In de kerk in Nelson hebben we nog als 'jury' deelgenomen aan een kerstbomen wedstrijd, waarbij we uit zestig kerstbomen een top 3 moesten bepalen.

Nadat we met de veerboot van Picton naar Wellington voeren, begonnen onze 10 dagen op het Noordereiland. Erg leuk om te merken dat ik daar nog veel nieuwe dingen heb gezien en gedaan. Zelfs rondom Rotoroa, waar ik afgelopen jaar al 2x eerder ben geweest, heb ik nog veel nieuwe dingen gedaan (waaronder Crater of the moon walks en en bezoek aan Whaka village). Bij mount Taranaki hebben we de legende van de Maori over dit gebied zelf kunnen ervaren. De ene dag was de berg door alle wolken nauwelijks te zien, terwijl we de dag erna prachtige, grotendeels onbewolkte uitzichten hadden. Vanwege de vulkaan uitbarsting op White Island werd ook dat plan om zeep geholpen. Hierdoor konden we echt nog naar het noordwesten rijden en had mama geluk nu ze haar eigen hot pool kon graven op hot water beach. Ook hadden we nog tijd om een cruise te doen bij de bay of islands. Mama zat de hele tocht op het puntje van haar stoel, want ze moest en zou de dolfijnen en andere dieren gezien. Gelukkig hebben we de dolfijnen en jan van gents gezien! Anders had ik me toch wel een beetje schuldig gevoeld.

Gisterochtend werden we door de eigenaren van het camperbedrijf op het vliegveld afgezet en na wat wegen en schuiven van spullen was onze ruimbagage klaar om ingechecht te worden. Aangezien we zo vroeg waren had ik nog mooi de tijd om mijn Nieuw-Zeelandse rekening op te heffen. Geloof het of niet, maar hij was op 50 cent na helemaal leeg na 4 weken reizen. Alle vluchten vertrokken en arriveerden op tijd, waardoor we vanmiddag om 13.00 alweer in de auto opweg naar huis zaten. Aanvankelijk was het erg raar om papa weer te zien en thuis te zijn, maar zoals ik ondertussen alweer op de bank zit zou je zeggen dat ik niet ben weg geweest.

Heb voor de komende twee weken vakantie nog een heel lijstje met dingen die ik wil doen en moet regelen voordat ik in januari weer aan het werk kan, maar eerst genieten van de aankomende twee kerstdagen.

Fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar allemaal!
Ik kom jullie snel weer een keer opzoeken om bij te kletsen.

Liefs, Meggie


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active