meggiedegroot.reismee.nl

Ready to go?

Lieve allemaal,

Hèhè daar zit ik dan... Op een stoel achter mijn laptop. Even rust na drie dagen spullen uitzoeken, inpakken, uitpakken en opnieuw inpakken. Je zou toch zeggen dat ik dan de ideale balans heb gevonden tussen mijn ruimbagage, handbagage en na te sturen pakket. Helaas is niets minder waar... mijn kamer is nog steeds een ontplofte bom en m'n ouders vinden het zelfs een gevalletje betreden op eigen risico.

Al met al heb ik denk ik 5x mijn koffer opnieuw ingepakt, omdat ik iets was vergeten, iets moest lozen of dat laatste lege plekje zo optimaal mogelijk wilde benutten. Mijn ruimbagage koffer staat klaar, maar dit geldt niet voor mijn handbagage en extra pakket. Voor mijn handbagage mag ik 7 kg meenemen, maar met de tas zelf, mijn laptop en camara blijft er niet heel veel ruimte over voor de rest. Wat moet er absoluut mee in het vliegtuig en waarvan overleef ik het als ik het pas een paar dagen later tot mijn beschikking heb? Een setje schone kleren? Mijn sudoku's of leesboek? Mijn extra pakket mag in totaal 20 kg wegen. Hierin kan ik een aantal van de geloosde spullen uit mijn ruimbagage kwijt en ik kan wat extra dingen meenemen zoals wat elekrtische apparatuur en wat winterkleding. Voor dit laatste moet ik zelfs nog even wachten op de wasmachine, want een aantal dingen die ik mee wil nemen zitten nu in de was.

Afgelopen maand ben ik tevens verder gegaan met mijn personal to do list. Vorige week had ik mijn afscheidsfeestje voor vrienden. 's Middags waren de volwassenen aan de beurt en heb ik wat praktische dingen gekregen voor tijdens mijn reis. Voor sommigen was dit al een echt afscheid en was het de laatste keer dat ze mij zouden zien voor ik vertrok. Voor een aantal anderen was het slechts uitstel van executie, want die zag ik 2 dagen later tijdens oud en nieuw weer. Ook mijn familie (ooms, tantes, oma etc.) deed aan uitstel van executie. Het is traditie om op nieuwjaarsdag een kopje koffie te drinken bij mijn oma. Ik had me er al helemaal op ingesteld dat dit de laatste keer was dat ik hen zou zien. Echter, toen wij naar huis gingen en ze me succes kwamen wensen zei de een na de ander: 'we komen zondag nog wel even langs'. Nu mag ik morgen dus nog een keer afscheid nemen. 's Avonds kreeg ik van mijn vrienden een paar aandenkens, zodat ik hen niet zou vergeten in Nieuw-Zeeland. Allemaal met een personlijke touch!

Vorige week heb ik de laatste benodigdheden gehaald (regenjas, verlengsnoer, oordopjes enzo). Gisteren heb ik dan ook eindelijk mijn internationale rijbewijs gehaald bij de ANWB en heb ik vast wat NZD gehaald bij het wisselkantoor. Gelukkig hadden ze ook nog wat Dirhams liggen voor mijn tussenstop in Dubai, dit was ik tijdens het bestellen helemaal vergeten. Last but not least heb ik nog een paar souvenirtjes voor de kinderen en ouders van mijn toekomstige gezin gehaald.

Nu mijn verhaal af is, is het tijd voor het laatste gezamelijke uitje met mijn ouders en zusje. We gaan lekker uit eten en daarna naar de musical MAMMA MIA! Maandag gaan ze allemaal mee om me af te zetten of het vliegveld van Düsseldorf.

Liefs!

Reacties

Reacties

Peter

Klinkt ais een gedegen voorbereiding :-) veel plezier bij de musical!

Marianne

Tja, het was inderdaad een ontplofte bom. En niet alleen op je kamer, maar ook in je hoofd. En proberen mee te denken was een hele opgave. Bij alles waarvan ik dacht dat het in een ander pak kon, of misschien thuis kon blijven, waren argumenten waarom dat niet zo was. UIteindelijk heb je er maar voor gekozen om een beetje risico te nemen en het handbagagegewicht wat te overschrijden. Spannend... 7 kilo voor zo'n lange reis is ook absurd weinig. Ben ik helemaal met je eens. Maar hetis allemaal gelukt.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active